Najlepsze strategie monetyzacji aplikacji mHealth: Dlaczego warto inwestować

Jak wspomnieliśmy w naszym najnowszym artykule na blogu mHealth, branża ta przeżywa obecnie bezprecedensowy wzrost. Technologia staje się coraz bardziej wszechobecna w codziennym życiu konsumentów. Podmioty świadczące usługi zdrowotne coraz częściej podkreślają korzyści płynące z narzędzi, które mogą ułatwić opiekę profilaktyczną i wellness. Globalne zapotrzebowanie na przystępny cenowo dostęp do opieki zdrowotnej nigdy nie było większe. W związku z tym dzisiejsze możliwości dla przedsiębiorców i firm chcących dokonać efektywnych inwestycji w tej dziedzinie są niemal nieograniczone.

Przewiduje się, że do 2027 r. rynek technologii mHealth odnotuje złożoną roczną stopę wzrostu (CAGR) w wysokości 28,8%, co czyni go jednym z najszybciej rozwijających się pionowych rynków na świecie. I pomimo globalnego spowolnienia gospodarczego, które nastąpiło w następstwie pandemii COVID-19, nie ma oznak spowolnienia inwestycji w mobilne usługi zdrowotne i rozwój aplikacji mHealth. W rzeczywistości, przed końcem trzeciego kwartału, rok 2020 był już największym rokiem finansowania mHealth w historii. W pierwszych trzech kwartałach roku ponad 9,4 mld dolarów zostało zainwestowane w same tylko amerykańskie startupy z branży cyfrowej opieki zdrowotnej.

Dlaczego warto inwestować w mobilne technologie dla zdrowia?

Prognozy ekonomiczne na ostatnie miesiące 2020 roku pozostają ponure, a sektor opieki zdrowotnej z pewnością nie został zwolniony z głównych wyzwań finansowych, jakie przyniósł miniony rok. W wielu miejscach szpitale i systemy opieki zdrowotnej miały trudności z zapewnieniem pacjentom cierpiącym na koronaawirusy dużej ilości opieki w nagłych wypadkach w obliczu niedoboru personelu. W tym samym czasie anulowano rutynowe wizyty lekarskie i procedury wyborcze, co doprowadziło do spadku przychodów o 36,6 mld dolarów w ciągu pierwszych czterech miesięcy pandemii na terenie Stanów Zjednoczonych.

Negatywnie wpłynęło to również na opiekę nad pacjentami. Osoby cierpiące na przewlekłe schorzenia, począwszy od cukrzycy, a skończywszy na chorobie nowotworowej, mogą doświadczać wyższej śmiertelności i gorszych wyników leczenia w dłuższej perspektywie w wyniku odkładania i odwoływania leczenia. W różnych krajach i grupach etnicznych częstość występowania behawioralnych schorzeń zdrowotnych, takich jak lęk i depresja, wzrosła do rekordowo wysokiego poziomu, co jest efektem pandemii, która ma potencjał do stresowania systemów opieki zdrowotnej w nadchodzących latach.

Potrzeba nowych, opłacalnych metod leczenia, które mogą rozszerzyć dostęp do opieki bez nadmiernego opodatkowania zasobów systemów opieki zdrowotnej, które już teraz borykają się z niedoborem siły roboczej, jest pilna. Krótko mówiąc, sektor opieki zdrowotnej musi wykorzystać postęp technologiczny, który umożliwia świadczenie opieki "inteligentniejszej" - wydajniejszej, bardziej przyjaznej dla użytkownika i opartej na większej wartości - jeśli ma pozostać finansowo opłacalny w przyszłości. Wejdź na rynek technologii mHealth.

Organy regulacyjne zachęcają do inwestowania na rynku aplikacji mHealth.

Rządy i organy regulacyjne na całym świecie dostrzegły potrzebę zmian i zachęcają do szerszego korzystania z usług mHealth. Na przykład w Wielkiej Brytanii Krajowa Służba Zdrowia (National Health Service - NHS) rozpoczęła wieloletnią kampanię zachęcającą do korzystania z mobilnych aplikacji zdrowotnych i usług telemedycznych, które według szacunków NHS mogłyby uratować życie nawet 500 000 osób rocznie dzięki wcześniejszemu wykrywaniu chorób i poprawie działań w zakresie zdrowia. NHS stworzyła własną aplikację mobilną mHealth, zaprojektowaną w celu wspierania cyfrowych konsultacji z dostawcami usług opieki zdrowotnej i zapewnienia pacjentom dostępu online do ich dokumentacji medycznej. Oczekuje się, że w ciągu najbliższego roku aplikacja ta zastąpi ponad 30 milionów osobistych wizyt. NHS zwiększyła ostatnio fundusze na swój program NHS Digital i aktywnie poszukuje partnerów, w tym partnerów technologicznych, którzy mogą pomóc im w rozpowszechnieniu dostępu do cyfrowej opieki zdrowotnej i włączeniu mHealth do krajowych standardów opieki.

W Stanach Zjednoczonych Federalna Komisja ds. Komunikacji (FCC) zawarła ostatnio program o wartości 200 mln USD, którego celem jest wsparcie podmiotów świadczących usługi zdrowotne w zwiększaniu dostępu do cyfrowych usług zdrowotnych. Dzięki temu programowi FCC uruchomiła pilotażowy program Connected Care o wartości 100 mln USD, w ramach którego finansowane będą połączenia szerokopasmowe, zakupy sprzętu i rozwój oprogramowania, co umożliwi podmiotom świadczącym usługi opieki zdrowotnej oferowanie usług cyfrowych i mHealth weteranom i ludności wiejskiej. Inicjatywy takie jak te są powiązane z otoczeniem regulacyjnym, które ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa przy jednoczesnym aktywnym zachęcaniu do wprowadzania usług w zakresie mHealth. Wysiłki te zmniejszają ryzyko, na jakie narażone są przedsiębiorstwa i systemy opieki zdrowotnej, które chcą obecnie przeznaczać kapitał na rozwój mobilnych aplikacji zdrowotnych, co sprawia, że obecny klimat jest jeszcze bardziej sprzyjający inwestycjom w te bardzo potrzebne technologie.

Co jest potrzebne do osiągnięcia sukcesu w monetyzacji aplikacji mHealth?

Nie każdy projekt rozwoju aplikacji mobilnych dla służby zdrowia jest udany, choć z pewnością istnieją możliwości uzyskania wysokich zarobków w tej kategorii. Nawet jeśli rynek obserwuje szybki wzrost, aplikacje mHealth generujące największy zwrot z inwestycji to te, które zostały zbudowane zgodnie z dobrze przemyślaną strategią monetyzacji, są wspierane silnymi kampaniami marketingowymi i przekraczają oczekiwania użytkowników co do wydajności, integracji i bezpieczeństwa.

Ogólnie rzecz biorąc, najbardziej udane aplikacje mHealth to te, które się prezentują:

Silne dopasowanie do rynku produktowego Z 21,5% populacji w wieku powyżej 65 lat, Niemcy mają największą w Europie liczbę starszych mieszkańców w każdym kraju. Wraz z wiekiem stają się oni coraz bardziej narażeni na konieczność stałego monitorowania stanu zdrowia i opieki wspierającej. Opieka pielęgniarska w pełnym wymiarze godzin jest kosztowna, ale często nie jest w stanie zaoferować osobom starszym rozległych interakcji jeden na jednego, które wymagają stymulacji psychicznej i zaangażowania społecznego w celu powstrzymania fizycznego i poznawczego upadku.

Aby rozwiązać ten szeroko zakrojony problem, niemiecki dostawca technologii medycznych Media4Care opracował linię inteligentnych tabletek wspomagających specjalnie dla seniorów. Chociaż wiele osób starszych niechętnie korzysta z urządzeń, które uważają za nieznane lub zbyt skomplikowane, tablety Media4Care zawierają ponad 700 aplikacji, które zostały zaprojektowane we współpracy z gerontologami i profesjonalnymi dostawcami usług opieki nad osobami starszymi, aby były łatwe w użyciu dla seniorów. Rezultat: w ciągu pięciu lat od wprowadzenia na rynek niemiecki, tablet został wdrożony w ponad jednej trzeciej placówek dla seniorów w Niemczech. Ma on również ponad 40.000 indywidualnych użytkowników na całym świecie, którzy nadal generują dochody, płacąc za miesięczne usługi oparte na abonamencie.

W tym przypadku, Media4Care posiadał silny model biznesowy oparty na wyraźnej i naglącej potrzebie na lokalnym rynku, a także środki na inwestycje w zaprojektowanie aplikacji, która zapewni użytkownikom komfort użytkowania i funkcje, których potrzebują ich klienci.

Wyraźne korzyści dla pacjentów i dostawców - zintegrowane z modelem biznesowym Wśród dziedzin, które mogą skorzystać z rozwiązań mHealth, terapii i interwencji w zakresie cukrzycy uważa się, że mają najlepszy potencjał rynkowy. Cukrzyca występuje u około 422 milionów ludzi na całym świecie, a jej częstość stale rośnie w ostatnich dziesięcioleciach. Wielu z tych pacjentów jest uzależnionych od kosztownych terapii insulinowych w celu przeżycia, co jest szczególnie problematyczne w krajach o niskich dochodach.

Opieka nad chorymi na cukrzycę w San Francisco, firma Virta Health rozpoczęła działalność w celu zmiany tego paradygmatu. Za pomocą dostosowanej do potrzeb aplikacji mHealth, oprogramowanie firmy zapisuje dane biomarkera (w tym informacje o diecie, poziomie cukru we krwi i lekach) do natychmiastowego przeglądu przez zespół opieki medycznej. System ten zapewnia spersonalizowane zalecenia żywieniowe i porady behawioralne dla pacjentów. Firma Virta uczestniczyła w badaniach klinicznych, które wykazały, że 63 procent pacjentów było w stanie wyeliminować stosowanie leków przeciwcukrzycowych w ciągu jednego roku, a 94 procent wyeliminowało lub ograniczyło stosowanie insuliny.

Aby uczynić to innowacyjne rozwiązanie mHealth jeszcze bardziej atrakcyjnym, jest oferowany ubezpieczycielom zdrowotnym i płatnikom z cenami opartymi na wynikach: będą płacić tylko za pacjentów, którzy pozostają zapisani do programu i poprawić podczas korzystania z niego. Ten model opieki oparty na wartościach jest szczególnie atrakcyjny dla europejskich krajowych systemów opieki zdrowotnej obciążonych starzejącymi się populacjami, które obserwują coraz częstsze występowanie schorzeń przewlekłych i rosnące koszty, ale jest on również faworyzowany przez polityki wprowadzone w ramach ustawy o przystępnej cenie opieki oraz ustawy HITECH w USA.

Doświadczenia użytkowników, które zachwycają W ostatnich latach medytacja zyskała dramatyczny wzrost popularności, ponieważ rosnące ilości badań naukowych wykazały jej fizyczne i emocjonalne korzyści dla zdrowia. Badania wykazały, że medytacja zmniejsza poziom stresu i związanych z nim reakcji zapalnych, zmniejsza niepokój, wydłuża zakres uwagi i zdolność medytujących do skupienia się na zadaniu, zmniejsza utratę pamięci związaną z wiekiem i może obniżyć ciśnienie krwi. Te bogate korzyści są dostępne wszędzie, w dowolnym czasie, bez żadnych kosztów.

Oczywiście, dziesiątki kierowanych medytacja i mindulness apps są teraz dostępne, z najwięcej zatrudniających "bezpłatnego pobierania z in-app zakupów" monetyzacji strategii. Wydatki użytkowników na dziesięć najwyżej zarabiających aplikacji w Apple's App Store i Google Play wzrosły o 52 procent rok do roku od 2018 do 2019 do 195 milionów dolarów. Na pierwszym miejscu wśród tych najlepiej zarabiających znajduje się firma Calm, która w 2019 r. przeznaczyła na ten cel 92 miliony dolarów.

Sukces tej aplikacji został zbudowany w oparciu o skrupulatną dbałość o szczegóły - zarówno w projektowaniu i rozwoju interfejsów, jak i w ukierunkowaniu na klienta i marketingu. Każdy aspekt doświadczenia użytkownika (UX) od gradientów kolorów do wiadomości w aplikacji jest starannie wykonane, aby ukoić, zrelaksować się i zachwycić użytkowników. Zestaw funkcji aplikacji jest stale rozbudowywany w odpowiedzi na opinie i obserwacje klientów, a aplikacja jest obsługiwana z największym obecnie budżetem przeznaczonym na płatne pozyskiwanie użytkowników w przestrzeni aplikacji mobilnych. Wszystkie te strategie i funkcje razem tworzą podróż klienta, która zachęca go do pobrania aplikacji, wyrobienia sobie nawyku korzystania z niej i podzielenia się swoją radością z przyjaciółmi (którzy wtedy również prawdopodobnie będą mogli pobrać aplikację).

Stworzenie mobilnej aplikacji zdrowotnej, która ma szanse na sukces, jest mniej kwestią szczęścia i zgadywania niż solidnej strategii biznesowej. Będziesz chciał mieć pewność, że współpracujesz z doświadczonym programistą mHealth, który rozumie, jak projektować, aby zapewnić łatwość użytkowania, wyjątkową wydajność i solidne bezpieczeństwo.